LOGOTIPO GRAFIKA. PAKEITIMAI
LOGOTIPO GRAFIKA. PAKEITIMAI- NATŪRALI ĮVAIZDŽIO EVOLIUCIJA
Logotipo grafika. Kodėl reikia keisti?
Logotipo pakeitimai tiek kūrimo proceso metu, tiek ilgamečio naudojimo laikotarpyje yra natūralus ir veiksmingas būdas pakoreguoti įmonės įvaizdį. Logotipai yra su prekės ženklu susiję paveikslėliai, o jei jie nebeatitinka šio prekės ženklo vertybių ir pasiūlymų, gali būti laikas apsvarstyti naują prekės ženklą.
Štai keletas kitų priežasčių, kodėl gali reikėti pakeisti savo logotipą:
- Logotipas yra pasenęs
Negalima painioti "senamadiškas" su "klasika". Prekiniai ženklai, tokie kaip "Nike", "Apple" ir "Mercedes-Benz", per pastaruosius tris dešimtmečius turi panašių logotipų, nes jie klasikiniai ir atpažįstami. Bet jei jūs kada nors matėte "Apple Computers" pirmąjį logotipą, jūs tikriausiai galėtumėte pamanyti, kad vaizdas beviltiškai pasenęs. Kai logotipas ėmė atrodyti senamadiškas, atėjo laikas jį pakeisti, atnaujinti.
- Produktų linija išsiplėtė
2014 m. Pasikeitė ir "Starbucks", ir "Domino" logotipai, kad būtų išvengta painiavos. Ta itapo atitinkamai "Starbucks" kavos ir "Domino" pica. Kai keičiasi įmonės pavadinimas arba nauji produktai keičia tai, ką siūlo bendrovė, norint išvengti klientų nesusipratimo (ir pašalinti būsimų produktų apribojimus), turi būti sukurtas naujas logotipas.
- Apriboti neigiamas asociacijas
Kai esamas prekės ženklas vartotojui ima kelti asociacijas su neigiamomis emocijomis ir temomis. Taip atsitinka po kažkokių įvykių, nulėmusių sąsajas su jūsų prekės ženklu.
- Atnaujinti reklamą
Logotipo pakeitimas yra vienas iš būdų, kaip atnaujinti viešai paskelbtą prekės ženklą, kuris gali išnykti iš viešumos, pararadus visuomenės ir žiniasklaidos susidomėjimą. Nesvarbu, ar mes kalbame apie mažą įmonę ar didelę organizaciją, kuriant prekės ženklą ir firminį stilių, yra du svarbiausi dalykai:
Jie yra vienas nuo kito priklausomi, jie susieja klientus su bendrove. Mes visi žinome keletą prekių ženklų, kurie yra beveik visuotinai žinomi. Tačiau yra beveik neįmanoma nepastebėti, kad laikas nuo laiko, kai kurios iš šių bendrovių nusprendžia daryti “rebranding”. Kodėl taip atsitinka ir kaip tai padaryti? Pabandykime atsakyti į šiuos klausimus.
"Rebranding" yra naujo įmonės, produkto ar svetainės išvaizdos ir tapatumo kūrimas.
Tam gali prireikti daug pakitimų: pavadinimas, logotipo grafika ir dizainas, produktai, rinkos ir tapatybės pakeitimas, arba tik keletą nedidelių pakeitimų, tokių kaip vizualus perprojektavimas arba nauja rinkodaros strategija, šiek tiek pakoreguota logotipo grafika, skirta naudoti naujoje socialinėje bendruomenėje.
Taigi, galite iš dalies arba visiškai iš naujo reklamuoti svetainę, smulkųjį verslą, produktą ir netgi organizaciją.
REBRAND'O PRIEŽASTYS
Jei norite sužinoti, ar jūsų verslui reikia prekės ženklo keitimo ir tobulinimo, susipažinkite su šiomis priežastimis ir priimkite galutinį sprendimą:
Nuosavybės pasikeitimas
Susivienijimas, įsigijimas ar išardymas gali sukelti poreikį keisti net ir populiarių prekių ženklus, ypač kai smulkios įmonės įsigyja arba sujungiamos su didelėmis įmonėmis. Pagrindinės prekės ženklo pasikeitimas gali atsirasti net tada, kai mažą įmonę įsigyja vienas akcininkas, norintis kurti naują tapatybę ir perimti produktus.
Persikėlimas į naują rinką
Tarkime, kad per pastaruosius metus sukūrėte gerai žinomą ir gerbiamą prekės ženklą, tačiau pastaruoju metu jūsų pardavimai krenta. Taigi, jūs nusprendėte gaminti kitas prekes. Įsiliejimas į naują rinką turėtų prasidėti nuo logotipo ir verslo posakio keitimo, svetainės vizualaus stiliaus ir rinkodaros strategijos. Tai, kas buvo naudinga vieniems produktams, gali būti netinkama kitoms. Jūsų prekės ženklas turėtų visada atitikti jūsų vertybes, jūsų tapatybę ir, žinoma, rinką, į kurią orientuojatės, todėl yra kuriama naujo logotipo grafika.
Bloga prekės ženklo reputacija
Neigiama prekės ženklo reputacija gali neigiamai paveikti verslą ir jo bendrą veiklą. "Rebranding’as" gali pagerinti arba išsklaidyti visas neigiamas asociacijas su atitinkamu prekės ženklu ir atstatyti įmonės reputaciją.
Bendrovės raida
Įmonės ir prekės ženklai taip pat vystosi, jie nėra statiniai. Taigi, nauja logotipo grafika ir pakoreguotas įmonės įvaizdis gali pasiekti naujas auditorijas ir naujas rinkas bei pritaikyti savo žinias pagal jas. Tas pats gali nutikti ir mažam pradedančiajam verslui, kai tik jis pasieks užsibrėžtus tikslus- pradinė tapatybė taip pat turėtų vystytis kartu su bendrove.
Vadovavimo pasikeitimas
Mažos įmonės ir privačios laikomos įmonės paprastai yra susietos su lyderiu, dažniausiai bendrovės savininku. Laikui bėgant, savininkas gali nuspręsti leisti kitam asmeniui vadovauti bendrovei, o mirties atveju bendrovės vadovybę gali prisiimti paveldėtojas. Daugeliu atveju, naujas lyderis atliks keletą pakeitimų, kurie gali apimti ir logotipo dizaino koregavimą bei įmonės įvaizdžio redagavimą.
Prekinis ženklas nėra išskirtinis iš minios
Jūs pradedate mažą verslą, turėdamas omenyje tikslą, sukuriate savo verslo planą ir savo rinkodaros strategiją, o po kurio laiko pastebite, kad jūsų prekės ženklas nėra pastebimas, neišsiskiria iš minios, tad jūs turite ribotą klientų grupę, nepaisant gerų paslaugų ir puikių atsiliepimų. Tai pradinio rinkos įvertinimo klaidos, kurias patiria beveik visi verslo naujokai.
Kokie yra pavyzdžiai bendrovių, kurios vieną ar kelis kartus pakeitė savo logotipą?
Kodėl jie tai padarė? Ar jų logotipai pakeitė savo tikslą?
Geriausias prekės ženklo ir garsiosios kompanijos, kuri pakeitė savo logotipą per 100 amžių, pavyzdys - "GOOGLE".
1997 m. "Google" logotipo grafika buvo sukurta universitete, jos kokybė buvo itin žema.
Tuomet atsirado labiau ištobulinta versija.
1999 m. "Google" nusprendė šiek tiek nuspalvoti elementus.
1999 m. "Google" pagaliau pasamdė puikų dizainerį, kuris jiems padėtų jiems suformuoti logotipą. Šis pirmasis bandymas buvo- spalvotas ženklas viduryje, skirtas simbolizuoti begalinį ryšį.
Galiausiai 2010 m., išlaikant aiškumą ir profesionalumą,buvo pasiekta galutinė logotipo versija.
Šis "Google" logotipas turi ryškesnes spalvas ir subtilius šešėlius.
2015 m. "Google" sukūrė naują logotipą. "Google" naujas logotipas lengviau skaitomas mažesniais šriftų dydžiais.
Mums labai gerai pažįstamas logotipo keitimo pavyzdys- degalinių tinklo "Statoil" vardo pakeitimas į "Circle". Šio pakeitimo priežastis yra nauja degalinių tinklo savininkė, Kanados įmonė "Couche-Tard", kurie palaipsniui perėjo prie naujo degalinių pavadinimo, nes "Statoil" vardą jie įgavo teisę naudoti tik iki 2021 m.
Tuo pačiu, vis dar egzistuojanti įmonė "Statoil" keičia savo logotipą, kad nebūtų siejama su visiems žinomu degalinių tinklu.
"Telia Lietuva" buvo sukurta sujungiant "Omnitel" ir "Baltic Data Center" su "Teo", tuo pačiu metu pakeitus veikiančios įmonės pavadinimą. Šiandien įmonės pavadinimas yra registruotas kaip Telia Lietuva, AB. Tačiau kasdieniniuose tekstuose, kurie nėra oficialūs dokumentai, bendrovės pavadinimas bus parašytas - "Telia Lietuva" arba "Telia". "Teo", "Omnitel" ir "Baltic Data Center" prekių ženklai ir pavadinimai nėra naudojami. Savo paslaugoms "Telia Lietuva" naudoja pagrindinį "Telia" prekės ženklą.
Kiti pavyzdžiai:
1911 m. Buvo sukurtas pirmasis oficialus "IBM" logotipas, susijęs su dviejų bendrovių logotipais ("International Time Recording Company" ir "Computing Scale Company"). 1947 m. IBM sukūrė savo gerai žinomą šriftų logotipą. Po keletos pakeitimų 1956 m., o dar vienas, galutinis, pokytis 1972 m., IBM pagaliau pasiekė savo dabartinio mėlyno, horizontaliai brūkšniuoto, logotipo.
"Siemens" nuo 1899 m. turėjo savo logotipą kaip simbolį. Simbolis buvo bendras iš "S" ir "H" raidžių, tai buvo jų įkūrėjų - "Siemens" ir "Halske", inicialai. Jis buvo koreguotas 1973 m., kai kompanija buvo pervadinta į "Siemens AG". Paskutinis atnaujinimas 1991 m. nuspalvino logotipo "SIEMENS" šriftą švyturio šviesos spalva.
Yra keletas pavyzdžių, kai mes matome, kad logotipo grafika pertvarkoma ir suteikė įmonėms visiškai naują išvaizdą ir iš tikrųjų padėjo jiems veiksmingiau reklamuoti savo prekinį ženklą.
Toliau yra keletas garsių kompanijų, kurios pertvarkė savo logotipo dizainą, o jų pertvarkymas padėjo jiems pasiekti naujus sėkmės lygius.
"McDonald's"
Po daugelio dokumentinių filmų ir realaus gyvenimo istorijų, kurios šiuolaikinėje visuomenėje iškėlė greito maisto grandinę nutukimo epidemijos centre, pardavimai pradėjo mažėti. Tai galėjo sukelti paniką, bet vietoj to buvo nuspręsta priimti realybę realybe ir vystytis.
Dabar jie yra nepertraukiamame keitimosi procese. Į savo pasiūlymus jie pradėjo įtraukti sveikesnius maisto produktus, salotas ir šviežią maistą, o reklama yra orientuota būtent į tai.
Be to, jie pradėjo atnaujinti savo prekybos vietas suteikiant joms naują išvaizdą.
Logotipo dizainas ir jo koregavimas, atsižvelgisant į vartotojų elgesio ir reakcijos pasiketimus, įmonės struktūros ar veiklos kaitą, yra svarbus ir, dažnai, atnešantis didelę naudą. Daugiau skaitykite PROFESIONALUS LOGOTIPAS.